Monday, February 28, 2011

Aku Mula Menulis...


Assalamua'laikum warahmatullah.
Bermulanya hari ini, 26 Rabiu'lawal 1432H bersamaan 1 Mac 2011, dengan semangat baru untuk mendapat keredhaan Allah dalam setiap tingkah laku ku.
Sahabat-sahabat seperjuangan ku yang lain sudah lengkap dengan perancangan masing-masing, apa yang ingin dibuat dan apa yang ingin dicapai pada hari ini. Begitu juga dengan diri ku. Apa yang berlaku kelmarin, menjadi sejarah buat diriku hari ini. Manis atau pahit yang berlaku kelmarin, menjadi iktibar buat ku pada hari ini dan hari yang mendatang. Moga segalanya yang dirancang hari ini seiring jua dengan perancangan Tuhan yang Maha Merancang. 'Memaknai kehidupan dengan memberi', ayat yang baru dibaca dalam sebuah buku. Menjadi tema ku yang baru dalam setiap gerak kerja. Moga Allah membalas segala pemberian yang akan ku lakukan dengan kebaikan, sama ada kebaikan dalam bentuk yang mudah di senangi atau pun tidak. Bersedia menerima segalanya.
Ku doakan juga buat seorang sahabat yang bakal menjalani minor operation tangannya. Beliau akan di surgery dan akan di bius seluruh badan. Kenapa begitu, belum ku dapatkan jawapannya. Hanya menunggu perkembangan dirinya bagaimana. Pesanan ringkas diterima, memaklumkan bahawa, beliau memohon maaf diatas segala kesilapan yang dilakukannya sebelum ini.
Gelisah di hatinya tiada siapa yang tahu, melainkan Allah Yang Satu. Moga beliau tabah menghadapinya.
Kesakitan adalah isyarat kematian disebalik rasa cinta Allah kepada manusia, sedikit kesakitan sebagai pengikis dosa semoga tidak dibalas di akhirat kelak. Kesakitan tidak semestinya berakhir dengan kematian, namun sekiranya berada di serambi kematian sangat menginsafkan.
Banyak perkara yang ingin di tuliskan, namun ku nilai dahulu ianya bermanfaat atau tidak untuk kalian yang membacanya(jika ada). Biarpun sedikit, tapi membuatkan ku lebih bersemangat untuk menulis lagi. Sebagai permulaan. Satu perjalanan beribu-ribu batu bermula dengan langkah pertama. Karangan yang panjang bermula dengan perkataan pertama.
Wallahua'lam...

No comments:

Post a Comment